MARKETING MICHELINSKEJ KNIHY
- Jakub Hajník
- Sep 10, 2022
- 1 min read
Clermont-Ferrand, FRANCÚZSKO, 1900.
Andre s Edouard Michelin práve začali vyrábať pneumatiky. No po cestách v tom roku jazdilo menej než 300 áut. Takže vo viere povzbudiť majiteľov týchto vozidiel, rozhodli sa chalani vidať prvého "Michelinského Sprievodcu" (Michelin Guide).

Bol to úžastný sprevodca pre nových motoristov: mapy, lokácie, skvelé reštaurácie, inštrukcie na výmenu kolesa, atď.
Vytlačili 35 000 výtlačkov a rozdávali ich úplne zadarmo.
Za pár rokov prudko narástol počet motoristov a rovnáko aj narástol dopyt po knihe !
Bratia začali knihu predávať po 7 frankov (cca 0,99 centov pri naších aktuálnych pomeroch) a zvýšili produkciu. Od roku 1908 boli v obehu už rôzne vydania knihy, ktorá sa predávala v Európe.
Bolo by pre nich jednoduché nechať to tak. No obidvaja bratia boli hrdý na seba zakždým keď sa im podarilo knihu o niečo doplniť a tak ju vylepšiť.
Tesne po Prvej Svetovej Vojne najali inšpektora, aby navštívil nimi vybrané reštaurácie. A práve vtedy sa zrodilo odmeňovanie Michelinskými hviezdami.
Do roku 1930 bolo každé nové vydanie na zozname "bestsellerov" vo Francúzsku.
Čo myslíš, prečo ti to rozpisujem ?
Ako môžeš vidieť, bratia Michelin vyprodukovali niečo tak užitočné že už sa nikdy nemuseli báť o predaj svojích pneumatík.
Automobiloví nadšenci zbožňovali Michelinského Sprievodcu. Skús hádať, ktoré pneumatiky preferovali ?
Comentarios